При съвместната инициатива на Община Разград с частни клиники за чипиране и регистриране на домашни любимци, която се проведе от 10.06.2024 г. до 10.09.2024 г. освен добрите резултати се отчете и една недобра тенденция. След регистрирането на съответните кучета в клиниките и съответното им нанасяне в системата на БАБХ - ВетИс се установи, че едва 20% от собствениците са си декларирали кучетата в общината!
Напомням, че по закон всеки собственик е длъжен да си декларира кучето в съответната община, в която живее. Ето какво гласят текстовете на общината при придобиване/ притежаване на куче:
Декларация по чл.35, ал. 2 от Наредба 14 на Общински съвет Разград за притежаване на куче.
В КОИ СЛУЧАИ СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯТА
Декларацията се подава при придобиване на куче.
ОТ КОГО СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯТА
Декларацията се подава от всички собственици, притежаващи кучета.
В КАКЪВ СРОК СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯТА
Декларацията се подава :
- в 3-месечен срок от датата на придобиването на кучето.
Необходими документи:
1. Декларация по чл.35, ал.2 от Наредба 14 на Общински съвет Разград за притежаване на куче;
2. Копие от паспорт на кучето;
3. Копие от документ доказващ основание за освобождаване от „такса куче“;
4. Пълномощно при необходимост.
Декларацията може да бъде изтеглена от по- горния линк или от секция Документи на нашата страница.
В този ред на мисли призовавам всички собственици на кучета, които имат регистрирани такива, но не са ги декларирали в общината, да го направят, защото това е важно и за последващия контрол, а и касае популацията на безстопанствените кучета. Въпросната декларация може да попълните и на място във фронт офиса на Местни данъци и такси на Община Разград.
За тези, които имат нерегистрирани кучета ще анонсирам, че предстои отново инициатива на Община Разград, съвместно с частни клиники за безплатно чипиране на кучета. Очаквайте скоро подробности!