Зареждане...

Нека бъдем отговорни и коректни...важно е!

 При съвместната инициатива на Община Разград с частни клиники за чипиране и регистриране на домашни любимци, която се проведе от 10.06.2024 г. до 10.09.2024 г. освен добрите резултати се отчете и една недобра тенденция. След регистрирането на съответните кучета в клиниките и съответното им нанасяне в системата на БАБХ - ВетИс се установи, че едва 20% от собствениците са си декларирали кучетата в общината! 

 Напомням, че по закон всеки собственик е длъжен да си декларира кучето в съответната община, в която живее. Ето какво гласят текстовете на общината при придобиване/ притежаване на куче:

Декларация по чл.35, ал. 2 от Наредба 14 на Общински съвет Разград за притежаване на куче.

В КОИ СЛУЧАИ СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯТА

Декларацията се подава при придобиване на куче.

ОТ КОГО СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯТА

Декларацията се подава от всички собственици, притежаващи кучета.

В КАКЪВ СРОК СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯТА

Декларацията се подава :

  • в 3-месечен срок от датата на придобиването на кучето.

Необходими документи:

1. Декларация по чл.35, ал.2 от Наредба 14 на Общински съвет Разград за притежаване на куче;

2. Копие от паспорт на кучето;

3. Копие от документ доказващ основание за освобождаване от „такса куче“;

4. Пълномощно при необходимост.

 

Декларацията може да бъде изтеглена от по- горния линк или от секция Документи на нашата страница.

В този ред на мисли призовавам всички собственици на кучета, които имат регистрирани такива, но не са ги декларирали в общината,  да го направят, защото това е важно и за последващия контрол, а и касае популацията на безстопанствените кучета. Въпросната декларация може да попълните и на място във фронт офиса на Местни данъци и такси на Община Разград.

За тези, които имат нерегистрирани кучета ще анонсирам, че предстои отново инициатива на Община Разград, съвместно с частни клиники за безплатно чипиране на кучета. Очаквайте скоро подробности!

Нека бъдем отговорни и коректни...важно е!
  • Share